Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سرپرست روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش یزد:


سرپرست روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با غیرقانونی دانستن دریافت شهریه در مدارس دولتی، گفت: مدارس دولتی جز هزینه کتاب و بیمه دانش‌آموز نباید شهریه‌ای دریافت کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، محسن گلستانی فر در گفتگو با یزد آوا، در واکنش به گلایه برخی شهروندان یزدی از دریافت شهریه از سوی مدارس دولتی یزد، گفت: مدارس دولتی معمولی به جز هزینه کتاب و هزینه بیمه دانش آموز که مبلغی کمتر از 100 هزار تومان می‌شود نباید هزینه دیگری برای ثبت نام دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دریافت شهریه در مدارس دولتی تخلف محسوب شده و با آن برخورد می‌شود، اظهار داشت: خانواده‌های دانش‌آموزانی که با این تخلف مواجه شده‌اند و جهت ثبت نام فرزند خود در مدارس دولتی از آنها درخواست شهریه می‌شود چنانچه این مدارس جز مدارس خاص، قرآنی و هیئت امنایی نباشد می‌توانند در این زمینه شکایت کنند.

سرپرست روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: والدین دانش آموزان در صورت مشاهده چنین تخلفی می‌توانند با مراجعه به نواحی یک و دو آموزش و پرورش یزد شکایت خود را در این زمینه تنظیم کرده و رونوشت آن را به اداره کل آموزش و پرورش استان نیز ارسال کنند تا اداره بازرسی و بخش رسیدگی به  شکایات آن را پیگیری کند.

گلستانی فر اعلام کرد: با بررسی شکایت در این زمینه چنانچه این تخلف محرز شود به صورت جدی با مدیر مدرسه برخورد می‌شود و مسئولان مدرسه در این زمینه باید پاسخگو باشد. برخورد با این تخلف تا لغو ابلاغ مدیریت مدرسه نیز پیش خواهد رفت.

این مسئول در پایان گفت: با وجود اینکه دریافت پول از والدین جهت کمک به مدارس نباید اجباری باشد اما خانواده‌های دانش‌آموزان داوطلبانه می‌توانند با توجه به وضعیت مدارس هر مبلغ که مایل باشند به عنوان کمک به مدرسه بپردازند تا صرف امور اجرایی شود و در این امر خیر شریک باشند.

انتهای پیام/90008

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد